dinsdag 22 november 2011

Koekjes bakken voor de grootouders.




Op een jaar tijd komen er wel een aantal feesten aan bod : kerstmis, grootoudersdag, pasen, moederdag, vaderdag,... Wat moet je toch altijd gaan maken in de klas?? Bij juf Nena komt dat altijd op het laatste moment in haar hoofd op en dan moet het ook zijn zoals ze het in gedachten heeft. En deze keer was het : koekjes bakken! Ik dacht dat er op school wel een oven zou zijn in de keuken...MAAR : die oven werkte niet!

Juf Katia lachte heel de tijd met mij omdat ik alles altijd zo op het laatste moment doe, maar ze heeft mij toch goed geholpen. Ze wist namelijk dat juf Greet wel een oventje in haar klas had en duwde mij in haar klas binnen om het te gaan vragen. En met succes! We mochten het oventje van de lieve juf Greet lenen...Joepie!

Per groepjes van 4 mochten de kindjes telkens bij mij komen bakken. Dat was erg fijn want iedereen kon echt meewerken. Ze moesten chocolade in stukjes snijden, suiker en een eitje in de kom doen, het bakmeel zeven (nu weten ze eindelijk wat een 'zeef' is, want dat kwam veel aan bod in ons taalboekje), mixen en het deeg in bolletjes op de bakplaat leggen. Een echt zelfgemaakt geschenkje voor onze grootouders! Met liefde gemaakt, dat smaakt!?
De final touch : de koekjes laten garen in het oventje van juf Greet. Iedereen kon onze koekjes ruiken tot op de speelplaats! Jammer genoeg heb ik de collega's niet kunnen laten proeven omdat er geen koekjes over waren. Reken maar eens uit : 22 kindjes in de klas en elk 6 koekjes...We hebben serieus mogen bakken hoor! Koekjes voor de collega's komen zeker, nog even geduld.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten